zondag 21 februari 2016

pongele met een patroontje

Gisterenavond, terwijl ik wachte tot mijn mannie naar huis zou komen van het werk en de kiddies beide al op bed lagen, heb ik zitten pongelen - oftewel rotzooien - met het vastnaaien van een sluitframe voor een portemonneetje.
De frames heb ik bij de Action vandaan en ik wil er een aantal portemonnees mee maken voor de samenloop en mijn webwinkeltje.
Een passend patroontje zoeken is een hel, en als je dan denkt dat je een patroontje hebt dan blijkt het toch weer net te groot of net te klein. Uiteindelijk dan toch op goed geluk een patroontje uitgeprint en aan de naaimachine gekropen. De body van de portemonnee was eigenlijk best snel klaar maar dan.... het frame moet met de hand aan de body gezet worden! En telkens brak mijn garen.... dus komende week ga ik op jacht naar zogenaamd ijzergaren. Mijn moeder noemde dat altijd zo, ik weet niet of het daadwerkelijk ijzergaren heet. Het is iig zo goed als onbreekbaar, dus we gaan het gewoon proberen.

Morgen ga ik weer verder met het opruimen van de zolder, ja morgen pas. Vandaag zijn de kids nog thuis en mannie heeft zijn tussendag dus dan wil ik leuke dingen met hun gaan doen ipv de puinhopen van mijn hobby onder handen te nemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten