vrijdag 19 februari 2016

opruimen, dag 2

Vanmorgen weer met frisse tegenzin op zolder aan het werk. De bakken voor stof en garen lopen over op dit moment, maar ik denk dat als ik uiteindelijk alles uitgezocht heb en alles een eigen plekje heeft dat het dan veel overzichtelijker gaat worden dan hoe het nu is.
Veel van het garen gaat gebruikt worden voor de samen loop voor hoop die dit jaar weer in het dorp zal plaats vinden. Voor de mensen die niet weten wat dit is: het KWF organiseerd eens in de 2 jaar een 24 uurs estafette wandel evenement waar je met een team van minimaal 10 mensen 24 uur wandeld over een vast gelegd traject. Je loopt niet 24 uur achter elkaar maar ieder loopt een gedeelte van die 24 uur. Tijdens het evenement is er de mogelijkheid om door verkoop van spulletjes, eten of spelletjes nog meer geld bij elkaar te sprokkelen. Het is de bedoeling dat je gesponsord wordt en zo geld binnenbrengt.
Wij doen dus ook weer mee dit jaar en zijn druk bezig met allerlei handwerk spul in de hoop zo wat geld bij elkaar te sprokkelen. Ben je geintereseerd in het sponsoren van ons team dan kan en mag je natuurlijk altijd contact met mij opnemen!

Terug naar mijn zolder... overal vind ik kapot getrapte glazen kerstballen terug op de vloer, een grote verschrikking want op tapijt is dat er moeilijk allemaal weer uit te stofzuigen... dus de komende tijd niet met blote pootjes naar de zolder op en neer. Maar langzaam aan ontstaan er lege plekken op zolder, verdwijnt een hele hoop in grote plastic "sito" vuilniszakken en alles wat bewaard kan en mag worden verdwijnt in plastic bakken van de Action.
Als we komende zomer of volgend jaar zomer er voor gaan kiezen om de kamers van de kinderen te gaan voorzien van een dakkapel denk ik dat we ook gaan kijken voor de mogelijkheid om op zolder aan de achterkant extra ramen in het dak te laten zetten om zo meer licht binnen te krijgen boven... we wachten het op dit moment nog even af.
Voor nu zet ik weer een punt achter mijn opruimwoede voor deze dag... alles opdelen in hapklare brokken helpt bij het opruimen want anders is het een berg die je niet kan overzien.
Wish me luck... morgen ga ik verder, wie weet wat ik dan allemaal tegen ga komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten