woensdag 17 februari 2016

quiltframe en opruimen

Afgelopen maandag de bestelling geplaatst.... binnenkort is het zover; dan heb ik een machine-quilt-frame op zolder staan en kan ik op een makkelijkere manier mijn quilts quilten... ik hoop dat ik dan ook eindelijk die hele berg met quilttops weg kan werken.
Voor dat het frame komt moet ik echter op gaan ruimen. De rotzooi die mijn kinderen boven gemaakt hebben door alles uit bakken en zakken te halen.. daar moet gewoon een einde aan komen.
Dus naar de Action geweest en een heel stel 100 liter bakken gehaald, bij de praxis enkele grote hoge sterke opberg rekken gehaald om die grote bakken op te kunnen zetten.... De sportspullen mogen ook weg die worden toch niet meer gebruikt.
De kerstspullen krijgen eindelijk een vaste plaats in de hoop dat mijn zoon de rode kerstballen niet weer aanziet voor appels en er zijn tanden in wil zetten.
Zo zie je maar, er is nog meer dan genoeg te doen voor dat alles opgeruimd is en er genoeg plaats is voor mijn nu al zeer geliefd quiltframe, een bed voor eventuele logees en een tafel om aan te naaien en de stofjes te snijden.
Uiteindelijk wil ik de stofjes gaan uitzoeken en in repen gaan snijden naar het voorbeeld van Bonnie Hunter... alle repen in dezelfde maten bij elkaar onder verdeeld naar licht en donker. en wat niet in repen gesneden kan worden daarvan maken we vierkantjes in allerlei maten... en wat zelfs daar niet meer in versneden kan worden dat doen we bij elkaar in een box en gebruik ik om stringquilttops van te maken..
Echt ik heb er zo ontzettende zin in!?!

Het frame kan nu niet snel genoeg klaar zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten